The VIZUAL Blogg!

2014-05-14
23:18:57

Bu.
Long time. no see, jag veeet! Jag är URUSEL på att uppdatera. FÖRLÅT! D:
Men ja, inte speciellt mycket har hänt typ.
Teaterskolefestivalen var förra helgen och jag var där. Det var... Kul men jobbigt. Jobbigt mest för att jag hade gått runt med huvudvärk i flera timmar och småbarnen skrek, sprang runt och hade sig. Då ville jag nästan strypa någon. 22.30-ish bestämde jag mig för att 'Fuck it, jag vill SOVA' och gick till där jag hade mina sovgrejer (för jag sov där så jag kunde hjälpa till). Tror ni folk hade börjat varva ner? LOLNOPE. Så det slutade med att jag, efter att ha sagt att jag ville sova och hälften i rummet inte hörde/ignorerade mig och heller inte lyssnade när en av ledarna försökte säga till dom, så röt jag till ordentligt. Typ "EY! Jag är trött och har ont i huvudet, kan ni vara lite tysta!", vilket det blev efter ett tag och några tillsägningar till.
Sen på morgonen ville dom inte gå upp. Vi blev väckta 7.30 av ledarna som spelade symbaler på grytlock. Efter ett tag tände jag taklampan, men ingen rörde på sig. Alla var typ 'meh jag packar ihop på fem minuter', och en tjej släckte lyset igen. När jag tände igen och hon var på väg att släcka igen sa jag ifrån. "Den som inte är klar innan 8 får ingen frukost!"
Jag skulle inte bry mig speciellt mycket, om det inte var så att vi faktskt sov på scenen som behövdes efter frukosten. Det var därför jag kände att jag KAN dra till med en liten... Fibb, hehe. Det blev fart på ungarna ganska snabbt kan jag säga. Det var kul, kändes lite skönt att småungarna faktiskt har respekt för de so är äldre.
 
Teaterskolefestivalen var dessutom sista gången Tummelisa spelades upp. Ganska skönt att slippa stressa inför det. Och framför allt slippa vara grön i ansiktet. (För er som undrar, ja, jag var grön i ansiktet under Tummelisa. Jag var Fru Padda. Bilder kanske dyker upp senare.)
 
Så nu är det bara fyraårsprogrammet på Ullevi och Änglarna som jag är med nu. Änglarna repar numera nästan enbart i Folkets Park (med undantag för imorgon då vi åter ska vara på Hagateatern), och det börjar bli helt klart där. Väggarna är på väg bort, om inte helt borta, och all scenografi plus kläder är där.
 
Änglarna har premiär på Folkets Park scenen den 31 maj. Har någon av er vägarna förbi Köping kan ni köpa biljetter på Turistbyron (I think), alternativt kontakta Hagateatern. Tycker verkligen ni ska kolla på den om ni kan, Ägnlarna är så sjukt duktiga! :'D
 
Nu är det s(c)ent (HAHA jag har sämst humor. Jag är trött) och jag vill sova, så jag ska 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: